مدرسه انگلیسی سارا

سوالات Matching Heading Questions ریدینگ

سوالات Matching Heading

یکی از انواع سوالات آزمون ریدینگ آیلتس، سوالات Matching Heading Questions می باشد. برای پاسخگویی به این سوالات، شما باید یک عنوان مناسب برای هر پاراگراف پیدا کنید.

سوالات Matching Heading Questions چه ویژگی هایی دارند؟

برای پاسخ دهی به این سوالات باید به محتوای متن تسلط نسبی داشته باشید. شما باید پاراگراف ها را به ترتیب بخوانید تا از بین عنوان ها، برای هر پاراگراف یک عنوان مناسب پیدا کنید.

هر پاراگراف که به صورت آکادمیک نوشته شده باشد، یک جمله Topic Sentence دارد که در ابتدای جمله قرار می گیرد و ایده اصلی آن پاراگراف در آن جمله بیان می شود. این جمله تعیین کننده عنوان پاراگراف می باشد. بنابراین، برای تعیین عنوان پاراگراف، بررسی جمله اول و جمله دوم کفایت می کند. سایر جملات یک پاراگراف در مورد جمله عنوان جزییات بیشتری ارائه می دهند. در برخی موارد بررسی جمله پایانی پاراگراف نیز برای تعیین Heading (عنوان) کمک کننده خواهد بود.

نکات مهم در پاسخ دهی به سوالات Matching Heading در آزمون ریدینگ آیلتس

در مقاله انواع سوالات ریدینگ، به نکات کلی مربوط به پاسخ دهی به سوالات بخش ریدینگ آیلتس پرداختیم. در این جا به یک سری نکات که مربوط به سوالات Matching Heading  می باشند، اشاره می کنیم.

  • برای پاسخ دهی به این مجموعه سوالات، توصیه می کنیم همزمان با پاسخ دادن به یک مجموعه سوال دیگر از متن ریدینگ، از پاراگراف خارج نشوید و برای آن Head (عنوان) نیز پیدا کنید. برای مثال اگر در مجموعه سوالات ریدینگ، سوالات Gap Filling داشت، همزمان با پاسخ دادن به این سوالات، سوالات Matching Heading را نیز پاسخ دهید.
  • برای پاسخ دهی به این سوالات، فقط جمله اول و دوم و در برخی موارد جمله پایانی پاراگراف را بخوانید.
  • بعد از اینکه تمام سوالات را پاسخ دادید، همه پاراگراف ها و همه عنوان ها را یک بار چک کنید تا از مطابقت کامل بین پاراگراف و عنوان اطمینان حاصل کنید.

نحوه پاسخگویی به این سوالات 

برای درک بهتر نحوه پاسخگویی به سوالات Matching Heading نمونه سوالاتی از آزمون ریدینگ آیلتس را مورد بررسی قرار می دهیم. سوالات Matching Heading به صورت زیر در آزمون مشاهده می شود:

Questions 14-17

Reading passage has 6 paragraphs, A-F.

Choose the correct heading for each paragraph from the list of heading below.

Write the correct number, i-viii, in boxes 14-16 on your answer sheet.

۱۴ Paragraph A

۱۵ Paragraph B

۱۶ Paragraph C

۱۷ Paragraph D

List of Headings

i    The productive outcomes that may result from boredom

ii   What teachers can do to prevent boredom

iii  A new explanation and a new cure for boredom

iv  Problems with scientific approach to boredom

v   A potential danger arising form boredom

vi  Creating a system of classification for feeling of boredom

vii  Age groups most affected by boredom

viii  Identifying those most affected by boredom

 

توجه داشته باشید، همیشه چند عنوان اضافی نیز در لیست عنوان ها وجود دارد.

همانطور که مشاهده می کنید، در لیست Heading ما ۸ مورد عنوان (Heading) داریم که باید برای چهار پاراگراف A,B,C,D از بین آنها انتخاب کنیم.

متن پاراگراف ها را برای یافتن عنوان مناسب بررسی می کنیم. همانطور که اشاره شد، برای مشخص کردن  عنوان پاراگراف، دو جمله اول و نهایتا جمله آخر پاراگراف را می خوانیم.

دو جمله اول پاراگراف A

We all know how it feels- it’s impossible to keep your mind on anything, time stretches out, and all the things you could do seen equally unlikely to make you feel better. But defining boredom so that it can be suited in the lab has proved difficult. ….

با بررسی دو جمله اول و لیست Heading، عنوان مناسب برای پاراگراف A ، شماره iv می باشد.

Scientific → studied in the lab

Problem → difficult

دو جمله اول پاراگراف B

By asking people about their experiences of boredom, Thomas Goetz and his team at the University of Konstanz in Germany have recently identified five distinct types: indifferent, calibrating, searching, reactant and apathetic. These can be plotted on two axes- on running left to right, which measure low to high arousal, and the other form top to bottom, which measures how positive or negative the feeling is…….

با بررسی دو جمله اول و لیست Heading، عنوان مناسب پاراگراف B، شماره vi می باشد.

a system of classification → plotted on two axes (running left to right / top to bottom)

دو جمله اول و جمله آخر پاراگراف C

Psychologists Sandi Mann at the university of Central Lancashire, UK, goes further. ‘All emotions are there for a reason including boredom’, she said. Mann has found that being bored makes us more creative…… Mann concluded that a passive, boring activity is best for creativity because it allows the mind to wander.

productive outcomes / result from boredom → bored makes us more creative / boring activity is best for creativity

با بررسی دو جمله اول، جمله آخر پاراگراف و لیست Heading، عنوان مناسب پاراگراف C، شماره i می باشد.

حال نوبت شماست.

دو جمله اول پاراگراف D را بخوانید و از بین عنوان های i- viii عنوان مناسب را انتخاب کنید.

Psychologist John Eastwood at York University in Toronto, Canada, isn’t convinced. ‘If you are in a state of mind-wandering you are not bored’ he says. ‘In my view, by definition boredom is an undesirable state’. That doesn’t necessarily mean that it isn’t adaptive, he adds…….… perhaps, most worryingly, says Eastwood, repeatedly failing to engage attention can lead to a state where we don’t know what to do any more, and no longer care.

با بررسی دو جمله اول، جمله آخر پاراگراف و لیست Heading، عنوان مناسب پاراگراف D، شماره ……………. می باشد.

در این مقاله، ما به یکی از انواع سوالات آزمون ریدینگ آیلتس با عنوان سوالات Matching Heading پرداختیم. در پاسخگویی به این سوالات باید برای پاراگراف های متن، عنوان مناسب را انتخاب کنید که در واقع پارافریزی از آن پاراگراف می باشد. با مراجعه به مقاله های صفر تا صد ریدینگ و انواع سوالات ریدینگ، می توانید اطلاعاتت بیشتری در حوزه آزمون ریدینگ آیلتس کسب کنید.

 

 

 

دیدگاه‌ها (0)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
  • امتیاز دادن به دوره فقط مخصوص خریداران محصول می باشد.

*
*

×

پشتیبانی از طریق واتساپ

 

 

×